Pannon Egyetem
Ugrás a tartalomhoz

Angol-Amerikai Intézet          easi up30 graybckgrnd

Nemethne Hock Ildiko PhD

NÉMETHNÉ HOCK Ildikó

Angol–Amerikai Intézet

Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar

Pannon Egyetem

Egyetem utca 10.

Veszprém

H-8200

Telefon: 06/88624980

Drótposta: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Rövid szakmai önéletrajz

Végzettség:

Diploma: angol nyelv- és irodalom szakos középiskolai tanár

Diplomaszerzés éve: 1981

Intézmény: JATE, Szeged

Diploma: Master of Education (Tanárképzésre feljogosító mester diploma)

Diplomaszerzés éve: 1998

Intézmény: Exeteri Egyetem, Plymouth

Egyetemi beosztásai, feladatkörei:

Jelenlegi beosztása: intézeti tanszékvezető egyetemi docens (2012-)

Előző beosztásai:

Egyetemi docens (2003-2012)

Egyetemi adjunktus (1995-2003)

egyetemi tanársegéd (1991-1995)

középiskolai tanár (1981-1991)

Feladatkörök:

Szakmai szervezetek (tagság és/vagy betöltött funkciók):

Tudományos és szakmai szervezetek:

MTA Veszprémi Területi Bizottsága (VEAB) Alkalmazott nyelvészeti-nyelvpedagógiai munkabizottság és Angol munkabizottság;

MTA Veszprémi Területi Bizottsága (VEAB) Mérési-értékelési munkabizottság elnöke;

A Országos Közoktatási Intézet Alapműveltségi Vizsgabizottságának tagja;

Hungarian Examination (Matura) Reform Project;

A Nyelvvizsgáztatók és Nyelvtudásmérési szakértők Országos Egyesületének alapító tagja;

Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE);

European Association for Language Testing and Assessment (EALTA) tagja;

Nyelvvizsgát akkreditáló Testület (NYAT) külső szakértője;

Érettségi vizsgaelnök; OKÉV

Working Papers in Language Pedagogy (WoPaLP), Szerkesztőbizottsági tag; ELTE

DEXAM Nyelvvizsgabizottsági tag, vizsgahely vezetője;

Tudományos tevékenység

Kutatás:

Témák és területek: nyelvpedagógia; idegen nyelvi vizsga összeállítás és validizálás; a tanár nyelvi kompetenciája; tanárképzés

PhD-értekezés címe:

Constructing and Validating a Test of English for Teaching Purposes (1996-2001)

Lancaster University and ELTE 2002

Tudományos elismerések, ösztöndíjak, elnyert pályázatok:

1989: miniszteri kitüntetés: a közoktatás kiváló dolgozója

1997: MEd (Master of Education); kitüntetéses MEd diploma, angol nyelvpedagógia, tanárképzés szakterületen; Exeteri Egyetem

2002: Ph.D. - neveléstudomány területén (angol nyelvpedagógia); summa cum laude minősítéssel; ELTE/ Lancasteri Egyetem

2002: MTA elnöki dicséret: „Pro-Sciencia”

1986: 3 hét, Swansea, Great Britain. British Council;

1989: 3 hónap, Edinburgh University, Department of Applied Linguistics, Great Britain. British Council;

1989: 2 hónap, New York University, USA. USIS;

1992: 3 hét, Cambridge, Great Britain. British Council;

1989-90: Manchaster University Distance Learning Programme, Great Britain. British Council;

1993: 1 hét, Lancaster University, Great Britain. British Council;

1995: 3 hét, Plymouth, Great Britain. British Council;

1996: 3 hét, Plymouth, Great Britain. British Council;

1998: 3 hét, Lancaster University, Great Britain. British Council;

Publikációk:

Legfontosabb publikációk:

  1. Némethné Hock, Ildikó. Language Competence for Teachers. Székesfehérvár: Lexika, (2006):1-124.
  2. Némethné Hock, Ildikó. Developing the Construct of a Specific Purpose Examination System. In: Zs. Kurtán & Á. Zimányi (Eds), A Nyelvek vonzásában. Eger-Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó. (2004):
  3. Hock, Ildikó. Test Construction and Validation. Budapest: Akadémia kiadó. (2003):1-276.
  4. Némethné Hock Ildikó. Supervising and Guiding Potential teachers in Initial Teacher Training. In: Bús, É. & Szabó F. A. (Eds), Topos/ Journal of Space and Humanities. Veszprém: Pannon University. (2016)
  5. Némethné Hock, Ildikó. “A 2001-es angol írásbeli felvételi vizsga belső hitelesítése.” Alkalmazott Nyelvtudomány.2. (2002):

Rendszeresen oktatott tantárgyak

Szókincselsajátítás;

Idegen nyelvi mérés- és vizsgatechnika;

Az idegen nyelvek tanításának kultúrtörténete;

Az idegen nyelvek tanításának elmélete és gyakorlata;

Idegen nyelvi tantervek;

Tananyag értékelés;

Gyerekkori nyelvoktatás;

Kutatásmódszertan;

Kutatószeminárium a nyelvi tesztelésről;

A nyelvtanár angol tudása;

A szóbeli kifejezőkészség fejlesztése;

Az írásbeli kifejezőkészség fejlesztése;

Csoportos iskolai gyakorlat;

Post-graduális kurzuson:

A nyelvi mérés elmélete és gyakorlata.

Javasolt diplomadolgozati és TDK-témák

Diplomadolgozat:

A nyelvi tartalom tanítása és mérése;

A nyelvi készségek tanítása és mérése;

Gyerekkori nyelvoktatás;

Tananyag tervezés;

Teszteredmények elemzése;

Nyelvvizsgák validálása;

Nyelvvizsgarendszerek elemzése, összehasonlítása

Vizsgaösszeállítás.

TDK:

Vizsgaösszeállítás és validálás

Nem szakmai jellegű tevékenységek, érdeklődési területek (hobbi, sport, stb.):

Síelés; futás; kerékpározás, természetjárás

Publikációk:            Cikkek, tanulmányok:

Némethné Hock Ildikó. Supervising and Guiding Potential teachers in Initial Teacher Training. In: Bús, É. & Szabó F. A. (Eds), Topos/ Journal of Space and Humanities. Veszprém: Pannon University. (2016)

Némethné Hock Ildikó and Ötvösné Vadnay, Marianna. Foreign Language Proficiency as it is Captured by English Language Examinations. In A, H Horváth (Ed), Társadalmak, Nyelvek Kultúrák. (Online Publication) (2011): 227-237. 

Némethné Hock Ildikó. Dimensionality issues in lexical assessment. In J. Navracsics (Ed), Nyelv, Beszéd, Írás. Budapest: Tinta Könyvkiadó. (2010):164-175.

Némethné Hock, Ildikó.  Teacher as a Language User. In: H. I. Némethné & Zs. Rawlinson (Eds), Key Notions in English Studies Vol. 3. Veszprém: Pannon University Press. (2007)

Némethné Hock, Ildikó. Models of Language Proficiency. In: H. I. Némethné & Zs. Rawlinson (Eds), Key Notions in English Studies Vol. 3. Veszprém: Pannon University Press. (2007).

Némethné Hock, Ildikó. “A 2001-es angol írásbeli felvételi vizsga belső hitelesítése.” Alkalmazott nyelvtudomány 2.2. (2003):

Némethné Hock, Ildikó. “Az anyanyelv szerepe egy angol tanárnyelvi vizsgán.” Nyelvvizsga fórum  (2002):

Némethné Hock, Ildikó. “Pragmatic Analysis of Classroom Discourse.” Key Notions in English Studies. Vol. I. Ed. Ildikó Némethné Hock and Marianna Vadnay Ötvösné. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 2002. 51-69.

Némethné Hock, Ildikó. “Observation and Supervision Procedures for Initial Teacher Training.” Key Notions in English Studies. Vol. I. Ed. Ildikó Némethné Hock and Marianna Vadnay Ötvösné. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 2002. 71-97.

Némethné Hock, Ildikó. “English for Teaching Purposes” NovELTy 7.2 (2000):

Némethné Hock, Ildikó. “One more brief note on threats to the reliability of oral examinations.” Nyelvvizsga fórum  (2000):

Némethné Hock, Ildikó. “Methodology and Materials in English Language Teacher Training: Teaching Writing Skills.” Key Notions in English Studies. Vol. I. Ed. Ildikó Némethné Hock and Marianna Vadnay Ötvösné. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 1998. 119-156.

Némethné Hock, Ildikó. “Teacher Training Course Design: A ’Contemporary Foreign Language Teaching Methodology’ Course for Pre-service Re-trainees.” Key Notions in English Studies. Vol. I. Ed. Ildikó Némethné Hock and Marianna Ötvösné Vadnay. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 1998. 157-192.

Némethné Hock, Ildikó and Ötvösné Vadnay, Marianna. “A bőség kosara, avagy hogyan válasszunk jól tankönyvet.” Iskolakultúra 11 (1997): 20-28.

Némethné Hock, Ildikó and Papp, Szilvia. “Language Testing in Teacher Education.” English Language Teaching and British Studies in Hungary.  (1993): 16-18.

Némethné Hock, Ildikó. “Situational Presentation of the Perfect Modals..” Modern English Teacher 1.3 (1992): 1-6.

Könyvek, könyvrészletek:

Némethné Hock, Ildikó. Alaptársalgás. Új. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2015):1-103.

Némethné Hock, Ildikó, Kész Zoltán. New 1000 Questions 1000 Answers. Angol felsőfok. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2013):1-240.

Némethné Hock Ildikó. Társalgás, szituációk, képleírások és hallás utáni szövegértés angolul. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2012):1-181.

Némethné Hock, Ildikó. 1000 voproszov, 1000 otvetov. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2009):1-288

Némethné Hock, Ildikó. 1000 pytan, 1000 odpowiedzi. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2009):1-288.

Némethné Hock, Ildikó. 1000 Questions 1000 Answers. New. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2008):1-368.

Némethné Hock, Ildikó. Alaptársalgás angolul. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, (2007):1-112.

Némethné Hock, Ildikó. Hungarian Teachers’ Classroom Language Use. In: R. Sheorey & J. Kiss-Gulyás (Eds), Studies in Applied and Theoretical Linguistics. University of Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó. (2007)

Némethné Hock, Ildikó. Language Competence for Teachers. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 2006: 1-124.

Némethné Hock, Ildikó. Angol szóbeli érettségi feladatok. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 2006: 1-291.

Némethné Hock, Ildikó. Angol nyelvkönyv kezdőknek. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 2006: 1-190.

Némethné Hock, Ildikó. Angol érettségi feladatgyűjtemény. Székesfehérvár, Lexika kiadó, 2005: 1-271.

Némethné Hock, Ildikó and Kész, Zoltán. 1000 Questions 1000 Answers.  Társalgási gyakorlatok az angol felsőfokú nyelvvizsgákra és emelt szintű szóbeli érettségire. Székesfehérvár: Lexika Kiadó, 2004:1-208.

Némethné Hock, Ildikó. „Developing the Construct of a Specific Purpose Examination System.” A Nyelvek vonzásában. Ed. Zsuzsa Kurtán and Ákos Zimányi. Eger-Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 2004. 246-259

Hock, Ildikó. Test Construction and Validation. Budapest: Akadémia Kiadó, 2003:1-276.

Némethné Hock, Ildikó. “Construct Validation of the Test of English for Teaching Purposes.” A nyelv szerepe az információs társadalomban. Ed. Mariann Bartha and Éva Stephanidesz. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 2001. 315-323.

Némethné Hock, Ildikó and Horváth, Miklós. Felkészítő CD az angol nyelvi érettségi vizsgákra. Budapest: RAABE KLETT Kiadó, 2001.

Némethné Hock, Ildikó. “Egy tanárnyelvi vizsga összeállításának folyamata.” Az értelem kiművelése. MTA Pedagógiai Bizottság. Országos Neveléstudományi Konferencia. 2001.

Némethné Hock, Ildikó. “English for Teaching Purposes.” Nyelvi kihívások a harmadik évezredben. IX. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. Ed. Zsolt Lengyel, Judit Navracsics and Edit Nádasi. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 1999.

Némethné Hock, Ildikó and Örvösné Vadnay, Marianna. Komplett feladatsorok az angol közép- és felsőfokú írásbeli nyelvvizsgákra. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 1998: 1-161.

Némethné Hock, Ildikó. Express English. 1. Angol nyelvkönyv a középiskolák 1. és 2. osztálya számára. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 1995: 1-192.

Némethné Hock, Ildikó. Angol levelezés. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 1994: 1-173.

Némethné Hock, Ildikó. Idegen nyelvi mérés- és vizsgatechnika. Egyetemi jegyzet. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 1993: 1-122.

Némethné Hock, Ildikó. Társalgás, képleírás, szituációk.  Az alap- és középfokú nyelvvizsgákra felkészítő tankönyv. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 1993: 1-159.

Némethné Hock, Ildikó. 1000 Questions 1000 Answers. A közép- és felsőfokú nyelvvizsgákra felkészítő tankönyv. Székesfehérvár: Lexika kiadó, 1992: 1-255.

Szerkesztői tevékenység:

Némethné Hock, Ildikó & Zs. Rawlinson (Eds). Key Notions in English Studies Vol. 3. Veszprém: Pannon University Press. (2007)

Némethné Hock , Ildikó and Ötvösné Vadnay, Marianna. Key Notions in English Studies. Vol. I. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 1998.

Némethné Hock , Ildikó and Ötvösné Vadnay, Marianna. Key Notions in English Studies. Vol. II. Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 2002.

          Recenziók:

Némethné Hock Ildikó. Working Papers in Language Pedagogy (WoPaLP). The Language Pedagogy Ph.D Programme, Eötvös Lóránd University. Iskolakultúra. 2008/3-4.

Némethné Hock, Ildikó Rev. of The Practice of English Language Teaching, by J. Harmer. A ELT Journal, 48.2. 1994: 185-187.

          Konferencia-előadások:

Némethné Hock, Ildikó. “A Comparison of Two Popular Language Examination Methods.” Lecture. 24th International Conference of IATEFL-Hungary. Veszprém, 2014.

Némethné Hock Ildikó and Ötvösné Vadnay, Marianna. Foreign Language Proficiency as it is Captured by English Language Examinations. MFTK konferencia. Pannon Egyetem, Veszprém, 2010.

Némethné Hock Ildikó. Dimensionality issues in lexical assessment. XI. Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem, Balatonalmádi, 2009.

Némethné Hock, Ildikó. „Vizsgaösszeállítás és validálás.” Lecture. MTA Veszprémi Területi Bizottsága Neveléstudományi Szakbizottsága. Veszprém, 2004.

Némethné Hock, Ildikó. “A validálás és vizsgaösszeállítás kérdései.” Lecture. A Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete alkalmazott nyelvészeti vitasorozata. Budapest, ELTE, BTK, 2003.

Némethné Hock, Ildikó. “A 2001. évi angol írásbeli vizsga tapasztalatai.” Veszprémi Akadémiai Bizottság Alkalmazott Nyelvészeti és Nyelvpedagógiai munkabizottság. Veszprém, 2003.

Némethné Hock, Ildikó. “Validation of the Written Part of the 2001 Entrance Examination.” Lecture. 12th International Conference of IATEFL-Hungary. Veszprém, 2002.

Némethné Hock, Ildikó. “Szóbeli vizsgák validálási lehetőségei.” Lecture. MTA Regionális   Nyelvpedagógiai konferencia. MTA VEAB. Veszprém, 2002.

Némethné Hock, Ildikó. “Egy tanárnyelvi vizsga összeállításának folyamata.” Lecture. I. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA. Budapest, October, 2001.

Némethné Hock, Ildikó. “Construct Validation of the Test of English for Teaching Purposes.” Lecture. 10th Hungarian Applied Linguistics Conference (MANYE). Székesfehérvár, 2000.

Némethné Hock, Ildikó. “EFL Teachers’ Classroom Language Use.” Lecture. British Council Testing Project. Budapest, 1999.

Némethné Hock, Ildikó. “Constructing a Test of English for Teaching Purposes.” Lecture. NYESZE Conference. Budapest, 1999.

Némethné Hock, Ildikó. “English for Teaching Purposes.” Lecture. 9th Hungarian Applied Linguistics Conference. (MANYE). Veszprém, 1999.

Némethné Hock, Ildikó. “ Course design.” Lecture. University of Exeter. Plymouth, 1996.

Némethné Hock, Ildikó. “ Language Awareness.” Lecture. University of Exeter. Plymouth, 1995.

Némethné Hock, Ildikó. “A mikrotanítás helye a módszertan oktatásában.” Lecture. Hungarian Applied Linguistics Conference. Szeged, 1992.

            Meghívott előadások:

 

Némethné Hock Ildikó. Az oktatás eredményességének mérése, értékelése. Tanárok továbbképzése, Padányi Bíró Márton Katolikus Gimnázium és Szakközépiskola, Veszprém, 2013.

Némethné Hock Ildikó. Tanulási stratégiák. Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Pannon Egyetemen. Batsányi János Gimnázium, Tapolca, 2013.

Némethné Hock Ildikó. Az oktatás eredményességének mérése, értékelése – a fejlesztő értékelés. Angoltanárok szakmai napja, Pannon Egyetem, Veszprém, 2013. november

Némethné Hock Ildikó. Tanulási stratégiák. Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Pannon Egyetemen. Padányi Bíró Márton Katolikus Gimnázium és Szakközépiskola, Veszprém, 2014.

Némethné Hock Ildikó. A fejlesztő értékelés. Tanárok továbbképzése, Cholnoky Jenő Általános Iskola, Veszprém, 2014. nov.

Némethné Hock Ildikó. Tanulási stratégiák. Lovassy László Gimnázium, Veszprém, 2015.

Némethné Hock Ildikó. Tanulási stratégiák. Vetési Albert Gimnázium, Veszprém, 2015.

Némethné Hock Ildikó. Idegennyelv-elsajátítás. Gyerekkori nyelvtanulás. VMMK, Veszprém, 2011.

Némethné Hock Ildikó. The Shifting Image of a Language Teacher. Nyelvpedagógiai továbbképzés. Balatonalmádi, 2011.

Némethné Hock, Ildikó. “ Méréstechnikai alapfogalmak 1.” Lecture. Kárpátaljai Nyári Kölcsey Pedagógus-akadémia Angoltanárok továbbképzése. Conference, Beregszász, July 2005.

Némethné Hock, Ildikó. “ Méréstechnikai alapfogalmak 2.” Lecture. Kárpátaljai Nyári Kölcsey Pedagógus-akadémia Angoltanárok továbbképzése. Conference, Beregszász, July 2005.

Némethné Hock, Ildikó. “Testing English for Teaching Purposes.” Lecture. Lancaster University, Department of Applied Linguistics. Lancaster, 1998.Némethné Hock, Ildikó. “Testing English for Teaching Purposes.” Lecture. Lancaster University, Department of Applied Linguistics. Lancaster, 1998.